Уважаемые студенты.

Наша республика является одной из самых молодых, около 41% населения это дети и подростки. Поэтому врач общей практики в своей повседневной деятельности большое время будет уделять проблемам детей и подростков. Президент нашей республики Ислам Каримов огромное внимание уделяет вопросам оздоровления матерей и детей, потому что здоровая мама это здоровый ребенок, а здоровое поколение это наше будущее. На нашей кафедре вы с помощью преподавателей будете изучать анатомо-физиологические особенности детей разных возрастов, принципы правильного вскармливания  здоровых и больных детей, проводить мониторинг физического развития, а также будите обучаться ранней диагностике, принципам лечения и профилактике наиболее распространенных заболеваний детского возраста. Я надеюсь, что во время прохождения цикла вы найдете ответы на все интересующие Вас вопросы. Желаю Вам успехов в освоении предмета.

В повседневной деятельности врача общей практики основное место занимают вопросы оздоровления детей и лечение болезней детского возраста. В связи с этим в программу обучения врачей общей практики включен раздел «Педиатрия». На кафедре «Детские болезни» обучаются студенты 4-5 курса лечебного и медико-педагогического факультетов, 4 курса медико-профилактического факультета и 2 курса факультета подготовки медицинских сестер с высшим образованием. Также на кафедре обучаются клинические ординаторы по направлению педиатрия.

Цели и задачи:

Цель предмета — выработка у студентов навыков по общению со здоровыми и больными детьми разного возраста и их родителями, методика осмотра детей, проведение мониторинга физического развития здоровых детей, диагностика, лечение, профилактика и реабилитация наиболее часто встречающихся заболеваний детского возраста.

Задачи предмета:

— обучить навыкам общения со здоровыми и больными детьми и их родителями;

— определение сути изучаемых заболеваний, по их этиологии, патогенезу, классификации, клиническим проявлениям, осложнениям, прогнозу, принципам лечения;

— научить составлять план обследования, выработка тактики ВОП и лечения;

— показать принципы дифференциальной диагностики и постановки окончательного диагноза.

— научить принципам реабилитации больных детей.

Учебная база кафедры:

Преподавание педиатрии проводится на базе детского корпуса 1 клиники ТМА. В клинике имеются поликлиника, аллергологическое, пульмонологическое, кардионефрологическое отделении, отделение патологии новорожденных, детей раннего возраста, отделение реанимации и интенсивной терапии. Занятия проводятся в аудиториях, которых оснащены современными компьютерами. На кафедре имеется и активно используется в учебном процессе презентационное оборудование. Все компьютеры подключены к сети Интернет с помощью 3G Модема. Для освоения практических навыков занятия проводятся в специальной лаборатории, оснащенной муляжами, тематическими стендами. Студентам демонстрируются учебные видеофильмы по тематике.

Кадровый состав кафедры:

На кафедре преподают 1 профессор, 3 доцента, 1 старший преподаватель, 5 ассистентов (3 из них кандидаты медицинских наук).

 

Добро пожаловать на наш сайт!

 

 

 

3 комментария

Kafedra jamoasining hamkorlik ishlaridan lavha

Kafedramiz bir qancha tibbiyot kollejlari bilan hamkorlik aloqalariga ega.  Zangi ota tibbiyot kolleji hamda Chirchiq tibbiyot kollejlarida talabalar o’rtasida kasbga yo’naltirish va bugungi kunda dolzarb bo’lgan mavzularda ma’ruzalar o’qib, talabalarning tibbiyot sohasidagi bilimini oshirishda o’z hissalarini qo’shib kelmoqdalar.

Оставить комментарий

Ma’naviyat va ma’rifat

Кафедрада Маънавий ва маърифий ишлар тасдиқланган режа асосида олиб борилади. Кафедра ходимларининг шиори: «МЕН ЎЗБЕКИСТОНДА ЯШАЁТГАНИМ БИЛАН ҒУРУРЛАНАМАН, ТОШКЕНТ ТИББИЁТ АКАДЕМИЯСИДА ИШЛАЁТГАНИМ БИЛАН ФАХРЛАНАМАН!»

Кафедрада хар жума куни маънавият соати ўтказилади. Кафедра ходимлари даволаш факультети 6 курс талабаларига мураббий этиб тайинланганлар. ТТА 7 талабалар турар жойининг қизлар қаватига кафедра ходимлари жавобгар бўлганлиги учун ишдан сўнг ушбу қаватда яшаётган талабалар билан тушунтириш ишларини олиб боришади. Дарсдан сўнг талабалар билан театр, музей ва тарихий обидаларга боришади.

ФОТОЛАВХАЛАР

каф. мудири проф. Халматова Б.Т. маънавият соатини ўтказмоқда

Талабалар маънавият соатида

 

«Сен қонунни биласан-ми?» викторинаси

Мураббийлик гурухи билан театрда

Оставить комментарий

Кафедра янгиликлари

        Кафедра ходимлари доимий изланишда: Кафедра мудири профессор Халматова Б. Т. хар хафта давомида болалар пульмонология бўлимидаги  «Оналар мактаби»да оналар билан турли мавзуларда сухбат олиб бормоқдалар. 

11  22  image (3)  image (1)

       Кафедрада хамкорлик алоқалари хам яхши йўлга қўйилган бўлиб доцент Миррахимова М. Х. ва ассистент Ташматова Г. А. Тошкент Политехника институти талабаларига тиббиёт сохасидаги энг долзарб мавзуларда маърузалар ўқидилар. 

image (4) image (5) image (6)

 

Оставить комментарий

Янги ўқув йилида навбатдаги очиқ дарс

         21 октябр 2016 йил «Болалар касалликлари №1» кафедрасида асситент Ташматова Г. А бошчилигида,  Олий маълумотли хамшира факультетининг 202 А гурух талабалари билан биргаликда “The criteria for live birth and babies with low birth weight. A premature baby and intrauterine growth retardation” мавзуси асосида ноанъанавий усулда очиқ дарс бўлиб ўтди. Очиқ дарс ингилиз ва ўзбек тилларида олиб борилди.

расм 1

      Очиқ дарс мехмонлари: Олий маълумотли хамшира факультети декани доцент Бакиева Ш. Х., “Болалар касалликлари №1” кафедраси мудири профессор Халматова Б. Т., доцент Миррахимова М. Х.

       Дарс 5 қисмдан иборат бўлиб булар: 1. Кириш қисми 2. Назарий қисм 3. Аналитик қисм 4. Амалий қисм 5. Якунловчи қисм.

       Кириш қисмда ассистент ўқитувчи Ташматова Г. А. Тирик туғилганлик мезонлари Жахон Соғлиқни сақлаш ташкилоти кўрсаткичлари хамда ўлик туғилганлик хақида айтиб ўтди.

        Дарсда талабалар 3 га яъни “А”, “B”, “C” гурухларига бўлинган холда “The criteria for live birth and babies with low birth weight. A premature baby and intrauterine growth retardation” мавзуси асосида ўзаро мусобақалашдилар.

       Очиқ дарсда ассистент ўқитувчи баҳс-мунозара, тезкор саволлар ва уларга тезкор жавоблар, клиник холатларда хамширалик ташхисини қўя олиш ва парваришни тўғри ташкиллаштириш,  тезкор маълумот бериш каби турли интерфаол усуллардан, техник воситалардан, кўргазмали қуроллар ва тарқатма материаллардан кенг  фойдаланилди.  Шунингдек талабалар амалий қисмда мавзуга доир беморлар билан мулоқотда бўлдилар ва уларнинг парваришида ўзларни билимларидан фойдаланилган холда фаол қатнашдилар.   Жумладан, “Ақлий хужум”, “Домино”, “Мозаика”, ва “холатий масалалар” каби мусобақалар бўлиб ўтди.  Дарс якунида талабалар тайёрлаб келган “Асфиксияда чала туғилган болалар парвариши” мавзусида мустақил иш эшитилди.

    Олий маълумотли хамширалик факультети декани доцент Бакиева Ш. Х. сўзга чиқиб, “Талабаларга жаҳон андозалари даражасида билим бериш, уларни ақлий жиҳатдан юқори даражада ривожлантиришга эришиш олийгохлар  олдида турган энг муҳим вазифалардан биридир бири” эканлиги хақида айтдилар. Дарс якунида талабалар бахоланди.

Фотолавхалар:

расм 3  расм 2

расм 5  расм 4

Оставить комментарий

САМАРҚАНДНИНГ ДИҚҚАТГА САЗАВОР ЖОЙЛАРИГА САЁХАТ

     Жаҳон цивилизациясининг қадимий ўчоқларидан бири, ер юзининг сайқали номини олган Самарқанд мустақил Ўзбекистоннинг йирик иқтисодий ва илмий-маданий марказларидан бири ҳисобланади. Кафедрамиз ходимлари биргаликда гўзал ва бетакрор Самарқанд шаҳрининг мехмони бўлдик. 

       Самарқанд орқали шарқ ва ғарб савдоси амалга оширилган. Буюк ипак йўлида Самарақанд муҳим бўғин ҳисобланар эди. Шаҳар савдогарлари Хитой, Эрон, Миср, Сурия, Ҳиндистон, Византия билан савдо сотиқ қилар эдилар. Айнан Самарқандда шарқ ва ғарб маданиятлари ўзаро тўқнашган ва бир-бирини бойитган. Шу боис шарқда кенг тарқалган мақолалардан бирида «ғарбда Рим, Шарқда Самарқанд» дейилган. Шунинг учун бўлса керак Самарқанд ва Рим инсоният тақдирдаги буюк хизматларни назарда тутиб «Боқий» шаҳарлар номини олганлар.

image (19)

       1370 йилда Амир Темурнинг Мовароуннаҳр ҳукмдори деб эътироф этилиши Самарқанд тарихи учун янги саҳифа очиб берди. Темур ва темурийлар ҳукмронлиги даврида Самарқанд давлат пойтахти сифатида XIV асрнинг охирлари XV –асрларда Шарқнинг энг гўзал шаҳри, Марказий Осиёнинг йирик иқтисодий, сиёсий, маданий марказига айланди.

гур-эмир(1)             image (17)

      Шаҳар ичкариси ва ташқарисида Бибихоним Жоме масжиди, Гўри Амир мақбараси, Шохи Зинда мажмуаси, Улуғбек мадрасаси, расадхонаси каби кўплаб машҳур меъморий обидалар яратилди. Самарқанд замонасининг йирик илмий марказларидан бирига айланди. Жаҳон мумтоз адабиётининг йирик намоёндалари Абдураҳмон Жомий ва Алишер Навоийлар ҳам Самарқандда таълим олганлар.

image (24)                  f9cff53ab76d

Рубрика: Новости, Новости, Новости, Новости | Оставить комментарий